وبلاگ

راهکار های افزایش طول عمر باتری لپتاپ شما

لپتاپ اولین گزینه برای افرادی است که برای انجام کارهای خود نیاز به کامپیوتر دارند ولی مدام در سفر و یا جا به جایی می باشند. یکی از اصلی ترین دغدغه های شما هنگام خرید لپتاپ میتواند میزان شارژدهی آن پس از هر بار شارژ کردن باتری آن باشد.در این مقاله چند راهکار برای سالم تر نگه داشتن باتری لپتاپ شما بهتان پیشنهاد میدهیم که میتواند طول عمر باتری شما را بیشتر کند. فراموش نکنید که نهایتا باتری لپ تاپ شما پس از مدتی افت خواهد کرد و این افت ادامه خواهد داشت و نمیتوان شارژدهی آن را با هیچ راهی مثل روز اول نگه داشت ولی راهکار های زیر باعث میشود که لپتاپ شما باتری سالم تری داشته باشند:

  • در مواقع لزوم از حالت ذخیره باتری یا Power saver mode استفاده کنید. اگر جایی برای شارژ کردن لپتاپ خود تا مدتی ندارید و نیاز به استفاده از آن دارید و احساس میکنید که ممکن است باتری شما کفاف استفاده شما را ندهد پیشنهاد میکنیم که لپتاپ خود را روی حالت ذخیره باتری قرار دهید. با این کار سیستم عامل لپ تاپ شما (مثلا ویندوز ۱۰) مصرف خود را از سخت افزار (مثلا cpu) کمتر کرده و این باعث میشود تا شارژدهی شما تا ۲۰ درصد یا حتی بیشتر افزایش یابد.
  • دستگاه های بلا استفاده را از لپتاپ خود جدا کنید. ممکن است به لپتاپ خود به عنوان مثال یک هارد اکسترنال وصل کرده باشید. فراموش نکنید که همه وسیله الکترونیکی به میزان نیاز خود انرژی مصرف میکند. اگر به آنها نیاز ندارید آنها را از لپتاپ خود جدا کنید تا انرژی باتری شما تلف نشود.
  • کاهش روشنایی صفحه نمایش. مانیتور شما یکی از بیشترین مصرف کننده های باتری لپتاپ شماست. هرچه نور صفحه نمایش خود را کاهش دهید باتری کمتری مصرف میشود.
  • لپتاپ خود را قبل از خاموش شدن به شارژ بزنید. وقتی اجازه میدهید که باتری لپتاپ شما کاملا تمام شود در واقع به باتری خود آسیب میرسانید. اجازه ندهید لپتاپ شما تا لحظه خاموش شدن بدون شارژ باقی بماند مگر اینکه چاره ای دیگری نداشته باشید. سعی کنید باتری لپتاپ خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید. این کار بیشترین طول عمر باتری را برای لپ تاپ شما تضمین میکند.
  • اگر از لپتاپ خود برای چند ساعت استفاده نمیکنید آن را خاموش کنید. روشن نگه داشتن لپتاپ باعث مصرف باتری میشود که نتیجتا هرچه باتری شما بیشتر مصرف شود طول عمر باتری کمتر خواهد شد. اگر نیاز است که لپتاپ شما هر لحظه در دسترس شما باشد و نمیخواهید معطل روشن شدن مجدد آن بمانید ترجیحا آن را روی حالت hibernate قرار دهید. این حالت بسیار بهینه تر از حالت sleep است.
  • لپ تاپ خود را خنک نگه دارید. گرما قاتل سلامت تمامی قطعات لپ تاپ شماست نه فقط باتری. لپ تاپ خود را خنک نگه دارید. گرمای زیاد باعث صدمه به سلامتی باتری شما میشود که طول عمر آن و شارژدهی آن را کاهش خواهد داد.
  • هنگام کار با لپتاپ، اگر از یک برنامه سنگین مدتی استفاده نمیکنید آن را ببندید. برنامه های سنگین مصرف کنندگان اصلی باتری شما محسوب میشوند. باز ماندن آنها در صورتی که از آنها استفاده نمیکنید هم فشار بیشتری به پردازنده شما می آورد که باعث گرم شدن لپتاپ شده و سلامت باتری شما را کمتر میکند و هم اینکه خود آن برنامه به علت تاثیر بر میزان پردازش پردازنده، انرژی بیشتری از لپتاپ شما میگیرد که نتیجتا باتری شما زودتر خالی میشود.
  • باتری خود را جدا کنید.هر چند امروزه کمتر لپتاپی پیدا میکنید که باتری آن جدا شود و تولید کنندگان لپتاپ برای سهولت طراحی، باتری های درون لپتاپ را ترجیح میدهند ولی همچنان لپتاپ هایی پیدا میشوند که باتری آنها بیرون لپتاپ بوده و قابل جدا شدن هستند. این لپتاپ ها در حوزه لپتاپ های استوک راحت تر پیدا میشوند. در صورتی که به برق دسترسی دارید و امکان جدا کردن باتری لپتاپ برای شما فراهم است، باتری لپتاپ خود را از مدار جدا کنید تا کمتر استفاده شود و از طول عمر آن کاسته نشود. عمر بهینه باتری یک لپتاپ بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ بار شارژ است.
  • از شارژر اصلی لپتاپ خود استفاده کنید. تا حد امکان از شارژر فابریک لپتاپ خود برای شارژ کردن لپتاپ خود استفاده کنید. اگر قصد شارژ کردن باتری لپتاپ خود با شارژر دیگری را دارید، پیشنهاد میکنیم از یک شارژر با مشخصات مشابه شارژر خود استفاده کنید و از کیفیت شارژر نیز مطمئن شوید.

1 دیدگاه در “راهکار های افزایش طول عمر باتری لپتاپ شما

  1. Extended Opportunity گفت:

    He Got 256,354 Free Views With AI…

    Can you believe it?

    People spend thousands of dollars to get that kind of result…

    My friend Kundan just did it for free…

    He only used his new app… AI ScreenSnap…

    It’s the world’s first AI app that can generate videos with the power of Video-Exclusive AI Engine…

    That can edit, record, and generate videos with just a few clicks… with zero experience…

    Click here now and watch AI ScreenSnap in action https://ext-opp.com/AIScreenSnap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *